دانلود کتاب اسکندر مقدونی اثر ماری رنولت 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. داستان و رمان
  3. دانلود کتاب اسکندر مقدونی اثر ماری رنولت
تاریخداستان و رمان

دانلود کتاب اسکندر مقدونی اثر ماری رنولت

عنواناسکندر مقدونی
نویسندهماری رنولت
مترجم/مصححهادی عادل پور و محمدفاضل ملک
انتشاراتاکباتان
نوبت چاپاول 1385
زبانفارسی
تعداد صفحه815

مجموعه سه گانه کتاب اسکندر مقدونی در قالب رمان به شرح زندگی و فتوحات و حوادث پس از مرگ اسکندر مقدونی می پردازد. منتقدان تصویرپردازی ماری رنولت از شخصیت اسکندر در این مجموعه را بیش از حد رمانتیک و تطهیرشده یافتند. عناوین این سه جلد عبارتند از:

• Fire from Heaven (ترجمه شده با عناوین اخگرپردیس و شعله آسمانی)

• The Persian Boy (ترجمه شده با عنوان پسر ایرانی)

• Funeral Games (ترجمه شده با عنوان مراسم تشییع)

شعله آسمانی یا اخگر پردیس، سرگذشت اسکندر جوان را از کودکی تا بیست سالگی یعنی زمانی که بر جای پدر مقتولش شاه فیلیپ نشست ، روایت می کند. پسر ایرانی به تسخیر شاهنشاهی هخامنشیان می پردازد و مراسم تشییع به حوادث پس از مرگ اسکندر اختصاص داده شده است.

کتاب نخست اسکندر مقدونی یا همان شعله آسمانی، سال هایی که اسکندر بین ستایش پدرش ، بیزاری از او و عشق به او درمانده بود. اسکندر از عشق حسادت آمیز و نابودکننده مادرش ، المپیاس حذر می کند. به روزهای دور می اندیشد و اسبش ، بوکفال را تربیت می کند. روزگاری که ارسطو آموزگار خصوص او شد، آنگاه با جوانی به نام هفستیون دوستی ای عمیق بر قرار کرد، کسی که مقدر بود نقش مهمی در زندگی او ایفا کند. رمان با قتل فیلیپ و آماده شدن اسکندر برای کشورگشایی خاتمه می یابد. ماری رنولت در اقدامی جنجالی، خطیب نامی آتن، “دموستن” را در این رمان فردی متکبر، بزدل، و کینه جو تصویرپردازی می کند.

این رمان در واقع رابطهٔ پیچیدهٔ اسکندر جوان با پدرش، فیلیپ دوم مقدونیه، و مادرش، المپیاس؛ تعلیم و تربیت او به دست فیلسوف بنام، ارسطو؛ و دلبستگی اش به یار و همدم و ملازم همیشگی اش، هفستیون را به تصویر می کشد. کارگردان بزرگ سینما، “الیور استون” برای ساخت فیلم “اسکندر” الهامات فراوانی از این رمان گرفته است. این کتاب برای جایزهٔ لاست مَن بوکر سال ۱۹۷۰ نامزد شد، اما به کسب آن نایل نشد.

جلدم کتاب اسکندر مقدونی یا همان کتاب پسر ایرانی، رمانی است تاریخی که سرگذشت داریوش سوم و اسکندر را توصیف می کند. ماری رنولت در این رمان تاریخی، سست پایگی دستگاهی را نمودار می کند که با همه شکوهمندی و زرق و برق و زیبایی، مانند یک خانه زیبای مقوایی به سرعت فرو می ریزد و به بیگانگان مجال می دهد که مدت دو قرن و نیم، ایران را میدان تاخت و تاز خود کنند. جنگ ها، محاصره ها، تحریک ها، توطئه ها و کین توزی های مربوط به جریان لشکر کشی “اسکندر”، با رنگ و روی دیگری خود را در این رمان آشکار می کنند.

نویسنده با این که به شیوه ای روان و لحن طبیعی و بی تکلف طنزآمیز سخن می گوید، در سراسر این کتاب، افزون بر این که از حمله مستقیم به مقام داریوش و انتقاد صریح از دستگاه وی خودداری کرده، همه القاب احترام آمیزی را که درباره شاه به کار می رفته، همچنین تمامی رسوم نزاکت آمیز درباری را به زبان قلم آورده و ضمن شرح داستان تنها به ذکر وقایع اکتفا کرده است. داستان کتاب از زبان خواجه ای ایرانی به نام “باگواس” روایت می شود و دربارهٔ زندگی اسکندر مقدونی، خود باگواس و رابطهٔ آن هاست. به گفتهٔ رنولت، او رویدادهای کتاب خود را از نوشته های تاریخ نگارانی چون کورسیوس، بطلمیوس و آریستوبل گرفته است.

4.4/5 - (5 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان اسکندر مقدونی

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود جلد اول اسکندر مقدونی
حجم 9.84 مگابایت
فرمت PDF
دانلود جلد دوم اسکندر مقدونی
حجم 9.87 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از ماری رنولت

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره اسکندر مقدونی

لطفا پس از مطالعه اسکندر مقدونی نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داود
داود

سلام خیلی ممنون بابت کتاب های نفیس

کتاب های مشابه با اسکندر مقدونی

دانلود کتاب امشب دختری می میرد اثر رسول ارونقی کرمانی
دانلود کتاب لکه ننگ اثر هری گری