دانلود کتاب تعهد اهل قلم اثر آلبر کامو
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. فلسفه،سیاست و جامعه
  3. دانلود کتاب تعهد اهل قلم اثر آلبر کامو
فلسفه،سیاست و جامعه

دانلود کتاب تعهد اهل قلم اثر آلبر کامو

عنوانتعهد اهل قلم
نویسندهآلبر کامو
مترجم/مصححمصطفی رحیمی
انتشاراتنیلوفر
نوبت چاپاول 1385
زبانفارسی

کتاب تعهد اهل قلم، ناداستانی به قلم آلبر کامو است. این کتاب را مصطفی رحیمی به فارسی ترجمه کرده است. اثر پیش رو دربر گیرنده ی بخشی از تأثیرگذارترین و ماندگارترین نوشته های سیاسی و اجتماعی از نویسنده ی نامدار و برنده ی جایزه ی نوبل ، محقق برجسته آلبر کامو می باشد که تحت عنوان تعهد اهل قلم تنظیم و منتشر شده است.

آلبر کامو از تواناترین و عمیق ترین نویسندگان و فیلسوفان ادبیات معاصر است. او در دوران فعالیت ادبی خود کتاب های باارزش بسیاری نوشت که ادبیات را متحول کردند و افتخارات فراوانی برای او به ارمغان آوردند. این نویسنده در سن ۴۴ سالگی جایزه ی ادبی نوبل را دریافت کرد. او رتبه ی دوم جوان ترین دریافت کننده ی نوبل را دارد و اولین نویسنده ی متولد آفریقاست که موفق به کسب این جایزه شده است. کامو در الجزایر از پدری فرانسوی و مادری اسپانیایی متولد شد. او از کودکی با فقر و رنج آشنا بود و همین باعث شد از معدود روشنفکرانی باشد که همواره از حق مظلومان و رنج دیدگان دفاع می کند.

کامو را معمولاً با رمان هایش می شناسند؛ اما از این نویسنده مقالات بسیاری به جا مانده است. کتاب تعهد اهل قلم شامل بخشی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین مقالات کاموست. این مقالات در ژانر اجتماعی و سیاسی هستند که همه در مضمون نویسندگی با هم اشتراک دارند. او در این کتاب قلمش را در حمایت از حقوق بشر، نفی فاشیسم و ایدئولوژی نازی و ایده ی هنر در خدمت بشریت و عدالت به حرکت درآورده است. کامو در این کتاب اندیشه های سیاسی و اجتماعی خود را آشکار کرده و به همین دلیل تعهد اهل قلم منبع خوبی برای درک بهتر آثار او به شمار می رود. مقالات و جستارهای این کتاب به گونه ای نوشته شده اند که مخاطب حین خواندن احساس نمی کند که این اثر سال ها پیش نوشته شده است، بلکه حس می کند مقالاتی مرتبط به امروز را پیش رو دارد. بخش نخست این کتاب شامل نقدها و نظریات آلبر کامو پیرامون شخصیت های بارز ادبی و داستان های خود اوست. بخش بعدی به نظریه های ادبی و سخنرانی نوبل او اختصاص دارد. سومین بخش نیز به مقالات سیاسی کامو پرداخته است.

آلبر کامو (۱۹۱۳-۱۹۶۰) در آفرینش مجموعه ای از آثار که شگفتی و پوچ بودن وجود را تحریک می کنند یکه تاز است و هیچ نویسنده ای را یارای پیشی گرفتن از او نیست. “تعهد اهل قلم” مقاله های متعدد و مرتبط با مضمون از سراسر دوران نویسندگی “آلبر کامو” را گردآوری می کند که دامنه ی اندیشه ی اجتماعی و سیاسی وی را منعکس می سازد. این مجموعه محوری متعهد، رادیکال و بی تردید از “آلبر کامو” است که قلم او را در حمایت از حقوق بشر ، مقاومت در برابر فاشیسم و خلق هنر در خدمت عدالت به تصویر می کشد.

از نکات جالب کتاب “تعهد اهل قلم”، طیف وسیعی از مقالات، جستارها و سرمقاله های “آلبر کامو” است که به طرز تکان دهنده ای، به مشکلات و مسائل عصر حاضر مرتبط هستند. در بخش نخست این اثر نقدها و نظریاتی از “آلبر کامو” آمده است که بر افرادی همچون داستایفسکی و باکونین و همچنین برخی از آثار شخص “کامو” نظیر “طاعون” و “بیگانه” نوشته شده است. قسمت بعدی اثر به نظریه های ادبی اختصاص دارد و خطابه ی نوبل او نیز در این قسمت آورده شده است. پس از آن مقاله های سیاسی “آلبر کامو” پیرامون مسائلی چون نان، آزادی، عدالت و دموکراسی گردآوری شده است و در بخش آخر کتاب چند مصاحبه ی مهم و برتر، پایان بخش “تعهد اهل قلم” خواهد بود.

5/5 - (6 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان تعهد اهل قلم

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود تعهد اهل قلم
حجم 5.36 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از آلبر کامو

نقد و بررسی شما درباره تعهد اهل قلم

لطفا پس از مطالعه تعهد اهل قلم نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shsalari@yahoo.com
shsalari@yahoo.com

این کتاب حقیقتا نشان دهنده اوج نبوغ جناب آلبرکامو می باشد. تدوین با ظرافتهای ویژه!!!!

کتاب های مشابه با تعهد اهل قلم

دانلود کتاب دین، دولت و تجدد در ترکیه اثر نادر انتخابی
دانلود کتاب انقلاب اثر هانا آرنت