دانلود کتاب فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی اثر احمد بهارمست 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. کتاب های ممنوعه
  3. دانلود کتاب فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی اثر احمد بهارمست
شعر و ادبیاتکتاب های ممنوعهنایاب

دانلود کتاب فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی اثر احمد بهارمست

عنوانفرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی
نویسندهاحمد بهارمست
نوبت چاپاول 1313
زبانفارسی
تعداد صفحه329

کتاب فرماندهی خداوند جنگ، سپهبد فردوسی اثری قدیمی با محوریت تاکتیک های جنگی می باشد که توسط احمد بهارمست و در سال ۱۳۱ پیش به رشته تحریر درآمده و منتشر گردیده است. نگارنده ابتدا اشعاری که معرف شرکت فردوسی در جنگ می باشد و سپس اشعاری که به صراحت غرض فردوسی از تدوین شاهنامه را نشان می دهد را بیان کرده و و در نهایت اشعاری که شامل قواعد و فنون جنگی است را تشریح کرده است

فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی

شاهنامه فردوسی بی تردید یگانه کتاب بزرگ تاریخ ایران است. این از آن نظر نیست که دیگر کتب، ارزشمند نباشند. بلکه آنقدر کتاب فردوسی ارزشمند است که کتب ارزشمند دیگر به چشم نمی آیند.

فردوسی در نگارش شاهنامه، همه چیز را در هم آمیخته است: عشق و میهن پرستی و جوانمردی و دلاوری و… لذا می بینیم که این کتاب یک کتاب به شدت کامل و جامع است.

اما چیزی که در شاهنامه بسیار حائز اهمیت است و کمتر بدان پرداخته شده، نگرش عمیق فردوسی به میادین جنگ و تاکتیک های نظامی است که حکایت از آشنایی کامل او با این مسئله دارد.

در شاهنامه ما هنگام روبرو شدن دو لشگر، می بینیم که فردوسی چگونه با اشراف کامل به همه جوانب میادین نبرد، از تاکتیک های جنگی سخن می راند.

این مسئله به ما می گوید که حضرت فردوسی یک نابغه نظامی بود و اگر او را به عنوان یک مرد جنگی در نظر بگیریم، بی گمان به درجه سپهبدی دست می یافت.

این کتاب با تکیه بر ابیات شاهنامه، کوشیده است تا به عمق دانشو آگاهی فبردوسی در زمینه اسباب و آلات جنگی و تاکتیک های نظامی بپردازد. اثری نو و بدیع که به جرات می توان گفت یکی از بهترین آثار در باب تحقیق در شاهنامه می باشد.

گفتیم که فردوسی در سرودن شاهنامه پاسخگوی یک نیاز ملی است. این نیاز، اگر در عامه مردم به صورت کم و بیش ناآگاه وجود داشته، در طبقه دهقان حالت زنده و فعال و آگاهانه داشته است. هم اینان بودند که نمی گذاشتند آتش ملیت و قومیت در اجاق ایران بمیرد. قومیت در آن زمان به مفهوم احساس برتری نسبت به بیگانگان حاکم بود. عامه مردم البته در گرفتاریهای روزانه خود غرفه بودند و تنها یک طبقه مرفه و روشن بین می توانستند عیبهای حکومت ترک و تازی را ببینند، و در پرتو همین بینایی، حسرت تجدید عظمت ایران را در دل بپرورانند…

دانلود کتاب نایاب فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی را به همه علاقمندان و دوست داران مطالعه کتاب های پژوهشی تاریخ، پیشنهاد می کنیم.

3.5/5 - (8 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از احمد بهارمست

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی

لطفا پس از مطالعه فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحیدباقری
وحیدباقری

درود.من بغیرازشاهنامه وتاریخ آنزمان به کتابهای مربوطه دیگری مراجعه ننموده ام امابواسطه شغلم.نظامی. متوجه عظمت فردوسی و غفلت سایرین ازوگردیدم که آشنایی با کتاب سپهبد فردوسی مهرتاییدی است برکنجکاوی و تحقیقات مفصلم که بعنوان یک استراتژیست نتیجه گیری کرده ام که حتی بادرنظر گرفتن بعضی ابیات می‌توانستیم جلوی حمله مغول را بگیریم…
همه تحقیقاتم موجود است وتنهابدلیل اینکه نمی‌خواستم زحماتم از بین رود ارایه نداده ام…

کتاب های مشابه با فرماندهی خداوند جنگ سپهبد فردوسی

دانلود کتاب پنجاه و پنج اثر علی دشتی
دانلود کتاب خیابان گلستان – شرح گلستان سعدی اثر شاهجهان آبادی