دانلود کتاب قوم کاسی(کاسیت) اثر مهدی رازانی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب قوم کاسی(کاسیت) اثر مهدی رازانی
تاریخ

دانلود کتاب قوم کاسی(کاسیت) اثر مهدی رازانی

عنوانقوم کاسی(کاسیت)
نویسندهمهدی رازانی
زبانفارسی
تعداد صفحه19

منشاء کاسی ها: کاسی یا کاسیت از مصدر «کاس» می آید، که معنی لغوی آن، کبود چشم، کال موی، و کبودی به رنگ زاغ و آبی است؛ اما لغت کاس در مباحث تاریخی، نام قومی است به احتمال قوی از نژاد آریایی ( یا نژاد مخلوط با آریایی، که حدود ۴۰۰۰ سال پیش در قسمتهایی از کوهای غربی ایران و در دره های سرسبز و خرم زاگرس میانه که امروز به لرستان معروف است، می زیستند.» (۱) در لرستان از همه نژادها واقوامی که در طول هزاران سال آمده و رفته اند، نشانهایی به چشم میخورد، برای نمونه از انگریتوس) یعنی ساکنان قدیمی آسیای شرقی که سانه ی اولیه ی کشور عیلام بودند، تا سفید پوستان قفقازی وهندواروپایی ها آثاری موجود است؛ اما غلبه اصلی با نژاد هندواروپایی است، که قدهای بلند و چهره های استخوانی وجمجمه های کشیده، گواه غلبه این قوم بوده است. (۲) هندواروپایی ها چنانچه از نامشان پیداست از هند تا اقصی بلاد اروپا بوده اند؛ یعنی در اروپا کلیه نژادهای آن بجز مردمانی که از نژاد های دیگرند و در اقلیتند، و در آسیا فقط هندی های آسیایی و ایرانیها از این مردم بوده اند. نژاد هندواروپایی به هشت شعبه تقسیم میشود: ۱٫ آریایی ۲٫ یونانی ومقدونی ۳٫ ارمنی ۴٫ آلبانی (شبه جزیره بالکان) ۵٫ ایتالیایی ۶٫ سلتی (بومی های اروپای غربی) ۷٫ ژرمنی (انگلوساکسونها و غیره) ۸٫ لیتوانی واسلاوی. تحقیق در زبان ها، مذاهب، داستان ها، و افسانه ها نشان می دهد که این مردمان در ۴ هزار سال ق.م. در جایی با هم زندگی می کرده اند.” (۳) “عنوان هندواروپایی به یک خانواده گسترده زبانی اطلاق می شود، و شامل زبانهایی است که در حال حاضر در سرزمینهای….

4.2/5 - (10 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان قوم کاسی(کاسیت)

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود قوم کاسی(کاسیت)
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از مهدی رازانی

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره قوم کاسی(کاسیت)

لطفا پس از مطالعه قوم کاسی(کاسیت) نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصغر محمودی
اصغر محمودی

لرستان که سرزمین قوم لک بوده چطوری نژاد کاسی ها رو لر می دانید مناطق لک نشین بیشترین مفرغ در آنها پیدا شده .لر ها که از سمت عیلامی ها اومدن از همه لحاظ قوم لک تاریخ بیشتر به کاسی ها میخوره تا لر ها از لحاظ زبان شناسی هم ثابت شده و ثبت ملی شده زبان لکی کهنترین زبان ایرانی و نزدیک ترین زبان به اوستا است در صورتی که لری هنوز لحجه است .سرزمین کاسی ها که همین مناطق لک نشین بودن کوهدشت .الشتر .نوراباد .حالا نمی دانم چطور ان رو به لر نصبت می دید .

رادمان پسر ماهک
رادمان پسر ماهک
پاسخ به  اصغر محمودی

دوست عزیز لطفا صحبت های بی اساس و بی ریشه نزنید. زبان اوستایی کجا و لکی کجا. اصلا یک کلمه اوستایی تا حالا تو عمرت دیدی ؟!!! بجای دریافت مهملات از فضای مجازی و دهان هر ننه قمری بروید ۴ صفحه مطالعه کنید .در ضمن فکر کنم اون نتیجه گیری ژنتیک رو هم در آشپزخانه خونه‌‌تون با استفاده از صافی و سماور بهش رسیدی !!! سعی کنید بجای بافتن مهملات سواد خودتون رو بالاببرید که موجبات تمسخر خودتون رو فراهم نکنید

رادمان پسر ماهک(یعقوب لیث صفاری)
رادمان پسر ماهک(یعقوب لیث صفاری)
پاسخ به  اصغر محمودی

من از شما دوست عزیز عذرمیخوام که رُک صحبت میکنم اما گاهی چاره ای نیست .
میدونید علت اینهمه عقب ماندن و حتی پسرفت ایران کهن همینه که کسی که هنوز درست نوشتن واژه‌ی “نسبت” رو بلد نیست و اونو بصورت “نصبت” مینویسه میاد درباره‌ی ژنتیک مردم ایران میگه ۷۰٪ لک هستن و لکی رو که یکی از گویش های کردی و از زبان های ايراني نو هست رو قدیمی‌ترین زبان مینامد و از همه مهمتر مضحک ترین ادعای هزاره‌ی سوم پس از میلاد یعنی ” شبیه‌ترین زبان به اوستایی لکی هست “رو بیان میکنه.
نگید عزیزجان ؛ این پرت و پلاها رو نگید و خودتون رو مضحکه نکنید.
بجای این پرت و پلا ها بروید درباره تاریخ و فرهنگ و زبان ایرانی کمی مطالعه ی کنید البته ِبوسیله ی کتب معتبر تاریخی.

ارسلان بازگیری
ارسلان بازگیری
پاسخ به  اصغر محمودی

شما باید در بطن مردم و با استناد به تحقیق های ریشه دار قضاوت کنید و تاریخ مجموعه ای از تمام علوم را در بر میگیرد و هر قضاوت در مورد اقوام و زبان و ادیان و …. باید بدون تعصب ، علمی و بر اساس حقیقت و واقعیت باشد هر چند که به کام راوی خوش نیاید ، من نوشته شما را تنها با یک کلمه نقض میکنم که لکی زبان است و لری لحجه و قدمت لک ها از لر ها بیشتر است . کلمه دیروز در لری خرم اباد دوشناکه گفته میشود و در لکی دونیا، و اما پسوند ،ناکه ،در ضمیر ها و صفات در گویش لری مینجایی کاملا محسوس استفاده میشود، مثال : اوسناکه ، اوچناکه ، پریرناکه ، یا سالکه ، پیاکه ، زینه که ، کورکه و بسیاری واژگانی دیگر، اما حالا میروم سراغ گفته شما که بیشتر از سر تعصبات طایفه و خانوادگی حتی نمیگویم قوم و ایل چون ایل بزرگ بیرانوند خود گواه بر اشتباه شماست که از قدیم الایام در اطراف خرم اباد و مرکز لرستان تا جنوب لرستان و شمال خوزستان خانه و سکنی گزیده اند و لکی زبان مادری انهاست و خود را لر میدانند.
و اما در لکی به دیروز دونیاکه میگویند اما ریشه ان از کجاست : دیروز > دوش > دوشناکه > و در نهایت دونیا که نشان میدهد لکی از لری وام گرفته و واژه ساخته ، همین بس که شما حرف خود را پس بگیرید و کمی درست بیاندیشید چرا که اندیشیدن و درست اندیشیدن خود دو چیز است .

اصغر محمودی
اصغر محمودی

یک مطلب جا ماند در مورد آریایی ها که علم ژنتیک ثابت کرد که از ۱۰۰درصد ژنتیک ادم های ایرانی ۴درصد ژن اریایی دارند ۷۰درصد از کنار رود سیمره بوده که همین مناطق لک نشین که سرزمین کاسی ها بودند که معروف به دره مهرگان بوده کنار رود سیمره لطف کنید اصلاح کنید کاسی ربطی به لر نداره

آریا
آریا

مردمان لک خیلی بدقیافه و عتیفه هستند خرم آباد نابود کردند بوی پاهاشون زیاد میاد یا قد بلند صورت در حد ته استکان یا ۸۰ درصد قد کوتاه زبر یک مت و هفتاد سانت با شماره پا۴۸و شکم گنده اکثرا قد کوتاه هستند. لباس کهنه فراوان میپوشن زبان خیلی خیلی بدی دارند مثلا به بز میگن بِز تمام کسانی که باهاشون برخورد داشتن تا ابد نفرت ازشون دارن.ا

کتاب های مشابه با قوم کاسی(کاسیت)

دانلود کتاب ایران نشستگاه نخستینه آریاییان اثر فاروق صفی زاده
دانلود کتاب دانش و آغاز نهادهای دانشی در ایران باستان اثر دکتر خانک عشقی صنعتی