دانلود کتاب آشنایی با علوم سیاسی اثر پیتر جویس 1

دانلود کتاب آشنایی با علوم سیاسی اثر پیتر جویس

عنوان آشنایی با علوم سیاسی
نویسندهپیتر جویس
مترجم/مصححپرویز بابایی
انتشاراتمعین
سال چاپ1391
نوبت چاپاول
زبانفارسی
تعداد صفحه431

کتاب آشنایی با علوم سیاسی اثر پیتر جویس با ترجمه پرویز بابایی در انتشارات معین چاپ شده است. پیتر جویس استاد مدعو جر‌م‌شناسی در دانشگاه گلیندور است. این کتاب به‌عنوان مقدمه‌ای برای مطالعهٔ سیاست، طرح و تنظیم شده و هدفش هم استفادهٔ خوانندگان معمولی است و هم کسانی است که مطالعهٔ دانشگاهی این موضوع را تازه آغاز کرده‌اند.

درباره کتاب آشنایی با علوم سیاسی

اگر می خواهید مفاهیم و اصطلاحات سیاسی مهم و پاسخ پرسش‌های سیاسی مهم را بدانید، این کتاب راهنمایی برای این موضوع جالب است. در کتاب حاضر اصولی را فرا می گیرید که شما را در دانستن پاسخ های سیاسی مهم توانمند می سازد. این کتاب برای تمام افرادی است که می‌خواهند علم سیاست را درک کنند.

هر فصل حاوی پرسش‌های مربوط به مسائل موردبحث است. هدف از این پرسش‌ها تشویق خوانندگان به مطالعهٔ بیشتر به‌ویژه بـا مـرتبط کردن علائق عمومی به کشورهای خاصی است که با آنهـا آشـنا هـستند. این می‌تواند برای مثال با خواندن روزنامه‌ها و مجلات دررابطه‌با این اثر انجام گیرد.

کتاب آشنایی با علوم سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب بـه دانـشجویان علوم سیاسی در سطح مبتدی و کسانی اختصاص دارد که نخـستین سـال دوره‌های کارشناسی را می‌گذرانند و از عرصه و دامنهٔ موضـوع آگـاهی قبلی ندارند.

بخشی از کتاب آشنایی با علوم سیاسی

برابری چیست و چگونه می‌توان به آن رسید؟ برابری به آرمان برابر بودن شهروندان اشـاره دارد. ایـن امـر چنـد شـکل می‌تواند به خود بگیرد. نخست، برابری در پی محو امتیازاتی است کـه گروه‌های معینـی از جامعه از آن برخوردارند، طوری که تمامی اعضای آن بتوانند زندگی خود را بدون موانع ناشی از عواملی نظیر تولد، نژاد، جنسیت یا مذهب سـامان دهند. به این می‌گویند برابری صوری و بر دیدگاه‌هایی نظیـر آنچـه در اعلامیهٔ استقلال آمریکا ۱۷۷۶ درج شـده اسـتوار اسـت کـه «تمـامی انسان‌ها مـساوی آفریـده شده‌اند».

ایـن درک از انـسانیت دارای سـهم مشترک، شالودهٔ گسترهٔ حقوق مـدنی بـرای تمـامی اعـضای جامعـه است. این شامل حاکمیت قانون (که برابری تمامی شـهروندان در مقابـل قانون را تأکید کرد) و اصلاحاتی نظیر الغای برده‌داری و محو محدودیت رأی دادن و اعطای حق رأی برای عموم زنان و مردان بود. هرچند برابری صوری، تبلیغات غیرمنصفانه علیه برخـی شـهروندان را از میان برد، اما با عوامل پایه‌ای اجتماعی و اقتصادی که ممکـن اسـت برخی از اعضای جامعه را قادر سازد که بیش از دیگران به دسـت آورنـد درگیر نشد. شکل‌های دیگـر برابـری، نـشانی ایـن مـسئله را داده اسـت. برابری اجتماعی به‌ویژه با بهبودسازی موقعیت و عزت‌نفس گروه‌های نسبتاً بی مزایا در جامعه اشاره دارد.

برابری فرصت شالودهٔ اصلاحاتی را گذارده است که به لحاظ مادی به اعـضای فقیرتـر و ضعیف‌تر جامعـه کمک گردد. با احتراماتی نظیر بازتوزیع ثـروت کـه در انگلـستان باعـث ایجاد دولت رفـاه شـد یـا اقـداماتی (از جملـه فرصت‌های مناسـب و برنامه‌های عمل مثبت) به‌منظور کمک به گروه‌های محـروم (از جملـه زنان، اقلیت‌های نـژادی و معلـولان) کـه تبعـیض را در مـواردی نظیـر فرصت‌های شغلی، دستمزد و اختصاص خانه تجربه کرده‌اند، می‌توان بـه این هدف نائل آمد

4.7/5 - (4 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان آشنایی با علوم سیاسی

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

کتاب آشنایی با علوم سیاسی
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از پیتر جویس

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره آشنایی با علوم سیاسی

لطفا پس از مطالعه آشنایی با علوم سیاسی نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کتاب های مشابه با آشنایی با علوم سیاسی

دانلود کتاب فارسی پایه اول ابتدایی – دبستان
دانلود کتاب از طهران تا عکا اثر عباس امانت و فریدون وهمن