دانلود کتاب رازهای خنوخ اثر استاد حسین توفیقی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب رازهای خنوخ اثر استاد حسین توفیقی
تاریخ

دانلود کتاب رازهای خنوخ اثر استاد حسین توفیقی

عنوانرازهای خنوخ
نویسندهاستاد حسین توفیقی
زبانفارسی
تعداد صفحه20

چکیده: معراج نامه های ادیان، از جذابترین ادبیات جهان هستند. این آثار ادمی را بر بال فرشتگان می نشانند و در سپهر بی انتها و جهان مینوی به پرواز درمیاورند و جان و دل او را از دریای معرفت الهی سیراب می کنند. داستان معراج حضرت رسول در اسلام رازهای خنوخ در یهودیت، مکاشفه یوحنا در مسیحیت، اردویرافنامه در آیین زردشت نمونه های بارز آن هستند.
معراجنامه حاضر، که برای نخستین بار به زبان فارسی انتشار می یابد، گزارش سفر شصت روزه خنوخ (Enoch) به آسمانهاست. خنوخ پس از مراجعت، مشاهدات خود را برای پسران و قوم خویش بیان می کند و آنان را اندرز می دهد. او پس از اسی روز، دوباره به آسمان می رود تا برای همیشه در آنجا بماند.
خنوخ کیست؟
به نقل از دهخدا، حکما در مولد و منشاء او و کسانی که وی از آنان پیش از نبوت اخذ علم کرده اختلاف کرده اند فرقه ای گویند وی بمصر متولد شد و او راهرمس الهرامسه نامیدند و مولد او منف است و گفته اند این نام بیونانی آرمیس است و بهرمس تعریب شده و معنی آرمیس عطارد است و دیگران گفته اند نام او بیونانی طرمیس است و او را عبرانیان خنوخ گویند و معرب آن أخنوخ است و خدای عزوجل در قران او را بنام ادریس خوانده است و گفته اند استاد او غوثادیمون و بقولی أغثاذیمون مصری است و ترجمه ای از این مرد نیاورده اند جزآنکه وی را یکی از انبیای یونانیان و مصریان دانسته اند و نیز او را أورین ثانی خوانده اند و ادریس نزد ایشان آورین ثالث است و معنی غونادیمون خوشبخت است و گویند هرمس از مصر خارج شد و در اقطار زمین بگشت وسپس بمصر بازگشت و خدای تعالی بدانجا او را برکشید و این امر پس از هشتاد سال از عمر وی وقوع یافت
اما ادیان ابراهیمی اورا چون دیگر پیغمبران خدا از بنی اسراییل میدانند و اعتقاد دارند تمام پیغمبران دنیا از آدم تا خاتم همه ابراهیمیواننی اسال هستنلر خنوخ (با اخنوخ) نزد اهل کتاب یکی از پیامبرات پیش از توفان نوح علیه السلام است که….

3.6/5 - (17 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان رازهای خنوخ

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود رازهای خنوخ
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از استاد حسین توفیقی

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره رازهای خنوخ

لطفا پس از مطالعه رازهای خنوخ نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصوم
معصوم

من خلاصه کتابو خوندم و با اینکه خیلی عجیب غریب بود ولی یه حس درونی داشتم که میتونه چنین اتفاقاتی افتاده باشه چون جهان بسیار اسرار آمیزه و حتی میچیو کاکو در کتاب جهان های موازی بارها از این اسرار و عجایب خلقت نوشته و حتی سحر و جادو رو هم باور داشت از وقتی این کتاب هارو میخونم که حتی میچیو کاکو که یک فیزیکدان ژاپنی آمریکاییه راحت داره به خدا و نیروهایی که آفریده اشاره میکنه پس درک این داستان ها سخت نیست