دانلود کتاب سه حکیم مسلمان اثر سید حسین نصر 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. فلسفه،سیاست و جامعه
  3. دانلود کتاب سه حکیم مسلمان اثر سید حسین نصر
فلسفه،سیاست و جامعه

دانلود کتاب سه حکیم مسلمان اثر سید حسین نصر

عنوانسه حکیم مسلمان
نویسندهسیدحسین نصر
مترجم/مصححاحمد آرام
انتشاراتعلمی و فرهنگی
نوبت چاپپنجم 1382
زبانفارسی
تعداد صفحه211

کتاب سه حکیم مسلمان اثر دکتر سید حسین نصر، تنوع اندیشه اسلامی را از راه سه تن که هر کدام در عصر خود برجسته ترین مظهر یکی از سه جنبه مختلف آن بوده اند، نشان داده است؛ ابن سینا به عنوان مظهر فلاسفه علماء، سهرودی به عنوان مظهر اشراقیون و ابن عربی به عنوان مظهر صوفیه

نصر در کتاب سه حکیم مسلمان با یادآوری افکار فلاسفه ای مانند کندی، فارابی، سرخسی، سجستانی و عامری خواسته است شخصیت ابن سینا را در وضع خاصی که به فلسفه یونان داده، بیان کند و او را نمودار افکار بزرگان پیش از خود بداند و در نهایت مهد اصلی فلسفه را در گذشته از افراد نادری چون کندی در ایران زمین جستجو کرده است.

اگر سه حکیم مسلمان را چنان که هست به صورت کتابی مرکب از مقدمه و متن و حواشی در نظر آوریم تصدیق خواهیم کرد این کتاب که اسماً عهده دار بیان حکمت تنها سه تن از بزرگان عالم فکر اسلامی است در حقیقت کتابی است که به کل تفکر اسلامی نظر دارد و در سلسله جبال تفکر اسلامی تنها با ذکر قله های بلند و نمایان اکتفا نکرده و پیوستگی این سلسله را از خاور تا باختر و از آغاز تا امروز آشکار ساخته است.

دکتر سید حسین نصر درباره این کتاب می گوید:

مطالب این کتاب مبتنی بر سه سخنرانی است که در زمستان سال ۱۳۴۰ در مرکز تحقیقات ادیان جهانی دانشگاه هاروارد ایراد شد وسپس توسط انتشارات آن دانشگاه به عنوان اولین کتاب در سلسله نوینی به نام مطالعات هاروارد درباره ادیان جهانی انتشار یافت. از آن جا که این سخنرانی ها و کتابی که به زبان انگلیسی مبتنی بر آن ها تألیف شد در درجه اول برای مردم مغرب زمین در نظر گرفته است طبعاً بیشتر اشارات و مقایسه ها و تطبیق هایی که انجام گرفته است مطابق مشارب و مذاهب فکری مغرب زمین و فصول تاریخ فکری آن دیار است. نیز در حواشی بیشتر به کتب و مقالات به زبان های اروپایی استناد شده است. در این کتاب کوشش شده است تا تحت لوای افکار و عقاید سه تن از برجسته ترین حکمای اسلام یعنی ابن سینا و سهروردی و ابن عربی ضمناً مکتب های بزرگ مشائی و اشراقی و عرفان نظری نیز تا حدی روشن شود و پیکر علوم عقلی و معارف اسلامی به طور کلی تا آن جا که در این مختصر گنجد اشکار گردد. چون برای برخی از فارسی زبانان مخصوصاً آنان که فقط با تحصیلات جدید آشنایی دارند منابع مربوط به معرف وعلوم اسلامی ایرانی چنان که در خور استفاده آن ها باشد کم است نظر بر این شد که شاید ترجمه این کتاب به زبان فارسی بی فایده نباشد. لذا موسسه فرانکلین به ترجمه آن مبادرت ورزید لکن در متن و حواشی جز در یکی دو مورد تغییری داده نشد و مراجع فارسی و عربی که ممکن است مورد استفاده این گروه از خوانندگان قرار گیرد بر آنچه در اصل موجود بود افزوده نگردید.

این سخنرانی ها و کتابی که به زبان انگلیسی مبتنی بر آن ها تألیف شد در درجه اول برای مردم مغرب زمین در نظر گرفته است طبعاً بیشتر اشارات و مقایسه ها و تطبیق هایی که انجام گرفته است مطابق مشارب و مذاهب فکری مغرب زمین و فصول تاریخ فکری آن دیار است. نیز در حواشی بیشتر به کتب و مقالات به زبان های اروپایی استناد شده است.

5/5 - (2 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان سه حکیم مسلمان

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود سه حکیم مسلمان
حجم 4.87 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از سیدحسین نصر

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره سه حکیم مسلمان

لطفا پس از مطالعه سه حکیم مسلمان نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کتاب های مشابه با سه حکیم مسلمان

دانلود کتاب ما چگونه ما شدیم اثر صادق زیباکلام
دانلود کتاب رضاشاه اثر صادق زیباکلام