آیا یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری لازم است؟ 1

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری لازم است؟

قصد سفر توریستی به یک کشور خارجی دارید و نگران این هستید که آنجا بدون مهارت بالای زبانی به مشکل بخورید؟ همین حالا ببینید زبان رایج و رسمی کشوری که عازم آن هستید چیست؟ انگلیسی نیست؟ پس نگران نباشید! داشتن یک کیف پول قابل اطمینان کافی است! زبان آن کشور انگلیسی است؟! پس بهتر است دوره‌های یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری را پشت سر بگذارید تا بتوانید با افرادی که در آنجا ملاقات می‌کنید تعامل موثر کلامی داشته باشید.

مهارت‌های زبانی لازم برای سفر خارجی

حتما می‌دانید که انگلیسی زبان بین‌المللی است و به عنوان زبان دوم به بیشتر دانش‌آموزان در جهان آموزش داده می‌شود. سطح این آموزش البته در تمام کشورها یکسان نیست و خیلی‌ جاها افراد با گذراندن درس‌های انگلیسی دبیرستان به مهارت کافی در ادای جمله‌هایی مثل «My English is bad» یا «It is a blackboard» برسند. اگر عازم کشورهایی هستید که انگلیسی‌زبان نیستند، در فعالیت‌های روزمره مثل خرید از فروشگاه‌ها، گشت و گذار و دیدن جاهای جالب، دریافت خدمات و کرایه هتل و تاکسی و مواردی مانند این خیلی هم نیازی به سطح بالای مهارت زبانی انگلیسی ندارید. برعکس، شاید بهتر باشد بعضی عبارت‌های محاوره‌ای کلیدی محلی را یاد بگیرید که به احتمال زیاد در آنجا کم کم مجبور به استفاده از آنها می‌شوید. اما به هر حال در یک سفر خارجی مراحلی مثل مواجهه با ماموران فرودگاه، ماموران گمرک، منشی‌های هتل، فروشندگان، و خدمه رستوران‌ها و مراکز تفریحی وجود دارد که در آنها یک سری مکالمات بین‌المللی انگلیسی استاندارد رایج است.

چه جاهایی زبان انگلیسی برای گردشگری لازم است؟

اگر به سلامتی عازم سفری توریستی به کشوری دیگر هستید، هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد و ورود به خاک آن کشور، پیش از گرفتن چمدان و بارها، موقع زدن مهر ورود روی پاسپورت، ممکن است لازم باشد به سوال‌هایی جواب دهید. هر چه مهارت زبانی بیشتری داشته باشید، راحت‌تر تعامل برقرار می‌کنید و اگر نیاز به توضیح باشد ارائه می‌دهید. به طور کلی در سفر به یک کشور خارجی چند موقعیت تعریف شده که کم و بیش در همه کشورها، جمله‌های انگلیسی مناسب آنها در دوره‌های توریسم و گردشگری آموزش داده می‌شوند:

  • مکالمات داخل فرودگاه (گمرک، تحویل بار، صرافی و تاکسی)
  • سفر با وسایل نقلیه عمومی
  • داخل هتل
  • داخل رستوران
  • داخل فروشگاه
  • گردشگری
  • در فرودگاه

در بدو ورود به کشوری که قصد دارید در آن گردشگری کنید، با ماموران آموزش دیده و مجربی مواجه می‌شوید که در باجه گمرک، هنگام تحویل بار یا تبدیل کردن پول در صرافی لازم است به انگلیسی با آنها صحبت کنید. اگر مهارت انگلیسی بالایی دارید و برای مثال دوره آیلتس را گذرانده باشید، بعید است مشکلی در فهم این سوالات و جواب دادن به آنها پیش بیاید. اگر نه، بهتر است جزوه‌ها و دوره های انگلیسی برای گردشگری را مرور کنید تا ببینید باید منتظر چه حرف‌هایی باشید.

سفر با وسایل نقلیه عمومی

وقتی به یک شهر غریب سفر می‌کنید برای حمل و نقل و گردشگری لازم است محل و نحوه استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مترو را پیدا کنید. وقتی مشکل زبانی نباشد به راحتی از اولین رهگذر می‌پرسید «از کجا باید به … بروم؟». در سفرهای خارجی همین سوال را این بار لازم است به زبانی که برای رهگذر قابل درک باشد بپرسید. یک سری جمله‌های کاربردی و پرسشی برای این منظور در خودآموزهای سفر انگلیسی ارائه شده که آشنایی با آنها پیش از سفر به جلوگیری از بروز مشکلات ارتباطی کمک قابل توجهی می‌کند.پس در این مورد یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری لازم است.

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری لازم است؟ 3

در هتل

حتی وقتی هتل را از پیش رزرو کرده باشید، موقع ورود به هتل برای گرفتن کلید و ثبت مشخصات لازم است با مسئول هتل مکالمه کنید. در این مکالمه کافی است بتوانید اطلاعات شخصی مثل نام و همین طور بحث‌های مربوط به تاریخ و مدت زمان اقامت و نوع اتاق (How many days و How many beds و این‌طور سوالات) را پیش ببرید. در این مورد هم یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری ضروری است.

در رستوران

بسیاری از افرادی که از ایران برای گردشگری و سفر به کشورهای دیگر سفر می‌کنند در رستوران نگرانی‌هایی دارند. چه گوشتی در غذا استفاده شده؟ آیا حلال است؟ آیا در رستوران غذای گیاه‌خواری یا وگن سرو می‌شود؟ اگر شما هم از این نگرانی‌ها دارید، با یک خودآموز یا سرچ اینترنتی می‌توانید مکالمات و سوال و جواب‌های انگلیسی در رستوران را مرور کنید و با آنها آشنا شوید.

در فروشگاه

خرید کردن یکی از جاذبه‌های هر سفر گردشگری محسوب می‌شود. اگر در دوره‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی شرکت کرده باشید به راحتی از پس مکالماتی که در خرید از فروشگاه‌ها لازم است انجام دهید بر می‌آيید. در غیر این صورت شاید بد نباشد مکالمات رایج در فروشگاه‌ها به زبان انگلیسی را نگاه و مرور کنید. با این کار معادل‌های جملاتی مثل «قیمت … چقدر است؟»، «کجا حراجی زده‌اند؟» یا «چقدر تخفیف می‌دهید؟» را یاد بگیرید. اگر هم عازم کشوری غیرانگلیسی زبان هستید هیچ نگران نباشید چرا که بعید است آنجا با فروشندگانی مواجه شوید که سطح زبان انگلیسی Fluent داشته باشند. همین که بتوانید مکالمات ساده و سلام و احوالپرسی را پیش ببرید، مانند میلیون‌ها گردشگر دیگر از پس خرید و فروشگاه هم بر خواهید آمد. یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری در این مقوله هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتیجه گیری

در این مقاله بعضی از محل‌هایی که موقع سفر و گردشگری افراد با آنها سر و کار دارند و سطح زبان انگلیسی لازم برای فعالیت‌های مختلف در مسافرت مثل حمل و نقل شهری، خرید، رستوران و موارد مشابه معرفی شد. اگر قصد دارید به کشوری غیر انگلیسی زبان سفر کنید، احتمالا فقط یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری و نحوه پیش بردن بحث در موقعیت‌های رایج برای رسیدن به این هدف کافی باشد. اما به هر ترتیب یکی از جاذبه‌های بزرگ سفرهای خارجی و گردشگری، برقراری ارتباط و تعامل با شهروندان بومی است. این اتفاق در کشورهای غیر انگلیسی زبان به خاطر عدم تسلط بیشتر افراد به انگلیسی به سختی می‌افتد و اگر دنبال آن باشید، شاید بهتر باشد عبارت‌ها و جمله‌هایی از زبان آن کشور را به جای انگلیسی یاد بگیرید. در نهایت بهتر است توجه داشته باشید که زبان انگلیسی برای سفر یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین دوره‌های زبان انگلیسی است که در آن یاد می‌گیرید چطور در موقعیت‌های روزمره منظور خود را برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

نظرات شما درباره این مطلب

از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Johnathon Bogan
Johnathon Bogan

Hi Neat post There is a problem along with your website in internet explorer would test this IE still is the market chief and a good section of other folks will pass over your magnificent writing due to this problem

꽁머니놀이터
꽁머니놀이터

✔️꽁타✔️ggongta.com,꽁머니 커뮤니티,꽁머니이벤트 꽁머니사이트 Hi i think that i saw you visited my web site thus i came to Return the favore I am attempting to find things to improve my web siteI suppose its ok to use some of your ideas

Rosario Schulist
Rosario Schulist

Your blog is a beacon of light in the often murky waters of online content. Your thoughtful analysis and insightful commentary never fail to leave a lasting impression. Keep up the amazing work!

Breana Botsford
Breana Botsford

Your blog has quickly become my go-to source for reliable information and thought-provoking commentary. I’m constantly recommending it to friends and colleagues. Keep up the excellent work!

Carter Gaylord
Carter Gaylord

I do agree with all the ideas you have introduced on your post They are very convincing and will definitely work Still the posts are very short for newbies May just you please prolong them a little from subsequent time Thank you for the post

แลกไลค์ฟรี
แลกไลค์ฟรี

พิ่ม Impression (การมองเห็น) จาก User มากขึ้น บางคนอาจคิดว่าแค่มีโปรโฟล์ มีเพจใน Facebook แล้วลูกค้าจะเข้ามาสนใจสินค้าเองก็มีโอกาสเป็นไปได้อยู่บ้าง ปั้มไลค์เฟสแต่คงจะดีกว่าหากคุณมีใช้บริการ ปั้มไลค์เฟส นอกจากจะช่วย ปั้มไลค์ ให้คุณมียอดไลค์ล้นหลามแล้ว ยังเพิ่มการมองเห็นทำให้ลูกค้าเกิดความสนใจเข้ามาซื้อสินค้ามากกว่าเดิม ทำให้มี Reliable (มีความน่าเชื่อถือ) ในการนำเสนอสินค้า หากคุณเพิ่งมีหน้าร้านออนไลน์อย่าง