دانلود کتاب خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. نایاب
  3. دانلود کتاب خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق
تاریخخاطراتکتاب های ممنوعهنایاب

دانلود کتاب خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق

عنوانخاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق
نویسندهدکتر محمد مصدق
انتشاراتانتشارات علمی
نوبت چاپپنجم 1365
زبانفارسی
تعداد صفحه424

کتاب خاطرات و تالمات مصدق، مطالبی است که دکتر محمد مصدق در دوران حبس خود در لشکر دوم زرهی و اقامت اجباری در احمدآباد به رشته‎ی تحریر درآورد و ترکیبی از مطالب دو کتاب شرح مختصری از زندگی و خاطراتم و مختصری از تاریخ ملی شدن صنعت نفت در ایران می باشد. اکنون اثر پیش رو با دربرگرفتن مطالب هر دو کتاب، عنوان یک سند تاریخی از دکتر “مصدق” به یادگار مانده است.

مصدق بر اساس یادداشت آغازین کتاب به قلم ایرج افشار که یکی از ایران شناسان نامدار کشور است، تا پایان دوره وزارت امور خارجه در سال ۱۳۰۲، در نگارش وقایع کلیدی زندگی خود در کتاب شرح مختصری از زندگی و خاطراتم کوشیده است. کتاب دوم، مختصری از تاریخ ملی شدن صنعت نفت ایران در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول توضیحی از عملکرد او در مقام نخست وزیری است؛ قسمت دوم لایحه دیوان عالی کشور را دربردارد و بخش سوم نیز جوابیه ای به محمدرضا شاه را شامل می شود که از خواندنی ترین بخش های این کتاب است.

آنچه در “خاطرات و تالمات مصدق“، به قلم و زبان دکتر “محمد مصدق” نقل شده است، از جمله کتاب هایی است که بخشی از وقایع گاه شیرین و گاه تاسف بار را در برابر دیدگان خواننده قرار می دهد. این اثر خاطرات و مسیرهایی که دکتر “مصدق” طی کرد و تمام وقایع زندگی وی از جمله دوران نمایندگی اش در مجلس شورای ملی را در بر می گیرد.

کتاب خاطرات دکتر محمد مصدق همچنین شامل مبارزه او برای ملی شدن صنعت نفت ایران، مدت کوتاهی که وی به عنوان نخست وزیر فعالیت می کرد و تلاش های وی برای اجرای قانون ملی شدن صنعت نفت ایران را نیز شامل می شود. آنچه در کتاب “خاطرات و تالمات مصدق” بیان شده، برای درک روحیات این چهره برجسته کافی است و خواننده را به خوبی با او آشنا می کند.

پدر استقلال خواهی ایران ، دکتر محمد مصدق است که در اوج ظلم وتعدّی انگلیسی ها هیچ گاه شعار مرگ بر انگلیس نداد. پرچم کشورش را آتش نزد و حتی نسبت به رشد احساسات ضد انگلیسی هشدار داد.

با افتخار حق ایرانی ها را از انگلیسی ها گرفت. چون فاسد و ظالم نبود مردم در تحریم ها هم به او اعتماد کردند. استقلال را همراه با آزادی پاسداشت و به جای تحقیر مردمش به آنها شخصیت داد.

3.5/5 - (40 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق
حجم 7.69 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از دکتر محمد مصدق

نقد و بررسی شما درباره خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق

لطفا پس از مطالعه خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jgodhammer@gmail.com
jgodhammer@gmail.com

سروران گرامی لطفا یه لینک ارسال مطلب هم بزارین هیچ جای سایت نیس.بنده یه مبلغ بسیار ناچیز ۲۰۰۰۰تومان فعلا کمک کردم اما در پایان اعلان مشکل زد اما رسید آن به شماره آن اعلان شد .چرا اینطور شد؟

کتاب های مشابه با خاطرات و تالمات دکتر محمد مصدق

دانلود کتاب شاهنامه فردوسی چاپ مسکو و بدون سانسور
دانلود کتاب ته بساط اثر علی اکبر سعیدی سیرجانی