دانلود کتاب توتالیتاریسم اثر هانا آرنت 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. فلسفه،سیاست و جامعه
  3. دانلود کتاب توتالیتاریسم اثر هانا آرنت
فلسفه،سیاست و جامعه

دانلود کتاب توتالیتاریسم اثر هانا آرنت

عنوانتوتالیتاریسم
نویسندههانا آرنت
مترجم/مصححمحسن ثلاثی
انتشاراتجاویدان
نوبت چاپدوم 1366
زبانفارسی
تعداد صفحه355

کتاب توتالیتاریسم حکومت ارعاب کشتار خفقان اثر هانا آرنت نخستین بار در سال ۱۹۵۱ به چاپ رسید.

آرنت در این اثر ارزشمند، نهادها و عملکرد جنبش های توتالیتر را مورد بررسی و کاوش قرار می دهد و بر دو نمونه ی شاخص از دولت های تمامیت خواه در دوران معاصر تمرکز می کند: آلمان نازی و روسیه ی استالینیست.

آرنت با ذکاوتی مثال زدنی و به شکلی مستدل بیان می کند که این دو حکومت، دو روی یک سکه بودند و نه فلسفه هایی در مقابل یکدیگر.

او با اتکا به این نگرش، تبدیل طبقه های مختلف اجتماعی به توده ها، نقش پروپاگاندا در رویارویی با جهان غیرتمامیت خواه، استفاده از ترس و تروریسم، و انزوا و طردشدگی را به عنوان پیش نیازهای شکل گیری حکومت های تمامیت طلب معرفی می کند.

هانا آرنت

هانا آرنت با نام کامل یوهانا کوهن آرنت، در ۱۴ اکتبر ۱۹۰۶ در هانوفر آلمان، در خانواده ای روسی تبار، یهودی و سکولار به دنیا آمد و در هانوفر و کونیگسبرگ روسیه بزرگ شد. او در کودکی به دلیل یهودی بودن از مدرسه اخراج شد، با این حال تحصیلات سطح بالاتر خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. آرنت در آغاز سال ۱۹۲۴ در دانشگاه های ماربورگ، دانشگاه آلبرت لودویگ فریبورگ و دانشگاه هایدلبرگ به تحصیل در رشته ی فلسفه پرداخت و دکتری رشته ی فلسفه را در سال ۱۹۲۸ و با تز مفهوم عشق در سنت آگوستین از دانشگاه هایدلبرگ دریافت کرد.

او طی سال های تحصیلش با اساتید و فلاسفه ی بزرگی از جمله مارتین هایدگر، کارل یاسپرز، رودولف بولتمان و ادموند هوسلر تبادل فکری می کرد. هانا آرنت در سال ۱۹۲۵ با مارتین هایدگر وارد یک رابطه ی احساسی شد. اگرچه بخش عاطفی این رابطه در همان سال به اتمام رسید، با این حال ارتباط آرنت با هایدگر به نوعی تا پایان عمر آرنت ادامه یافت و تاثیر زیادی بر زندگی او گذاشت.

در سال ۱۹۳۳، با به قدرت رسیدن هیتلر، پیوستن هایدگر به حزب نازی و شروع فعالیت های او به عنوان رئیس فرایبورگ، آرنت به دلیل جمع آوری شواهدی مبنی بر تبلیغات یهودستیزانه ی نازی ها در کتابخانه ی دولتی پروس توسط گشتاپو دستگیر و بازجویی شد. پس از سپری کردن مدتی کوتاه در زندان، آرنت بازجوی خود را فریب داد و به پاریس مهاجرت کرد.

هانا آرنت در فرانسه به سایر یهودیان تبعیدی پیوست و در سازمان های پناهندگان یهودی مشغول به کار شد. این سازمان ها مهاجرت به فلسطین را تشویق و همچنین به افرادی که در تبعید می زیستند، کمک می کردند. در سال ۱۹۴۱، او بار دیگر به عنوان یک فراری از فرانسه ی تحت اشغال نازی ها، به ایالات متحده مهاجرت کرد و به همراه همسرش هاینریش بلوچر که در سال ۱۹۴۰ با او ازدواج کرده بود، ساکن این کشور شد.

آرنت در نیویورک ساکن شد و به عنوان مدیر تحقیقاتی کنفرانس ارتباطات یهودیان (۴۶ – ۱۹۴۴)، سرپرست ویراستاری انتشارات شوک آلمان (۴۸ – ۱۹۴۶) و همچنین موسسه ی تجدید فرهنگ یهودی (۵۲ – ۱۹۴۹) که به دنبال جمع آوری نوشته های یهودیان و جلوگیری از نابودی آن ها توسط نازی ها بود، مشغول به کار شد. آرنت در سال ۱۹۵۱ به عنوان شهروند آمریکا شناخته شد و از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه شیکاگو و پس از آن در مدرسه ی جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک مشغول تدریس شد.

علت شهرت هانا آرنت

شهرت هانا آرنت به عنوان یک متفکر سیاسی بزرگ، به وسیله ی کتاب ریشه های تمامیت خواهی (۱۹۵۱) تثبیت شد که در آن به موضوعات دیگری از جمله یهودی ستیزی، امپریالیسم و نژادپرستی پرداخته شده بود. آرنت شکل گیری تمامیت خواهی را نتیجه ی فروپاشی الگوی سنتی دولت-ملت می دانست. او در این کتاب، رژیم های تمامیت خواه را این گونه توصیف کرده است: «رژیم های تمامیت خواه از طریق به دست آوردن قدرت سیاسی مطلق و همچنین غفلت از ملاحظات مادی و سودمند، ساختار اجتماعی را متحول کرده و پیش بینی سیاست در روزگار معاصر را تقریبا غیرممکن ساخته اند.»

کتاب وضع بشر (۱۹۵۸) از دیگر نوشته های مشهور آرنت است که در آن نگاهی گسترده و سیستماتیک به آن چه که خود زندگی فعال می نامید، داشته است. او در این کتاب به دفاع از شرایط ایدئال کلاسیک کار کردن، شهروندی و اقدامات سیاسی در برابر آن چه که وسواسی تحقیرآمیز برای رفاه صرف می دانست، پرداخته است. این کتاب نیز مانند بسیاری از آثار آرنت متاثر از دیدگاه های فلسفی هایدگر است.

آرنت در اثر بسیار بحث برانگیز آیشمن در اورشلیم (۱۹۶۳) که براساس گزارش او از محاکمه ی آدولف آیشمن نازی در سال ۱۹۶۱ بود، جنایات آیشمن را نه ناشی از شخصیتی شرور و فاسد، بلکه ناشی از بی فکری محض خواند. او آیشمن را یک بوروکرات بلندپرواز می دانست که نمی توانست در مورد عظمت اقدامات خود تفکر کند. آرنت نقش آیشمن در کشتار دسته جمعی یهودیان را ابتذالی هولناک و ناگنجودنی در کلمات و افکار دانست؛ ابتذالی که در آن زمان در سراسر اروپا نیز گسترش یافته بود.

هانا آرنت سرانجام پس از یک زندگی پرفرازونشیب، در سال ۱۹۷۵ و در حالی که مشغول کار بر روی کتاب حیات ذهن بود، بر اثر سکته ی قلبی در خانه ی خود در منهتن درگذشت.

آرنت در طول حیات خود آثار مهمی را بر جای گذاشت که از جمله ی آن ها می توان به میان گذشته و آینده (۱۹۶۱)، درباره ی انقلاب (۱۹۶۳)، مردان در زمان های تاریک (۱۹۶۸)، خشونت (۱۹۷۰) و بحران های جمهوری (۱۹۷۲) اشاره کرد. دست نوشته ی ناتمام آرنت، حیات ذهن، توسط دوست و مکاتبه کننده ی او ماری مک کارتی ویراستاری شد و در سال ۱۹۷۸ به چاپ رسید. کتاب مسئولیت و قضاوت (۲۰۰۳) نیز مجموعه ای از مقالات و سخنرانی های آرنت در باب موضوعات اخلاقی مربوط به سال های پس از چاپ کتاب آیشمن در اورشلیم است.

3.6/5 - (46 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان توتالیتاریسم

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود توتالیتاریسم
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از هانا آرنت

نقد و بررسی شما درباره توتالیتاریسم

لطفا پس از مطالعه توتالیتاریسم نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

ممنون از شما

کتاب های مشابه با توتالیتاریسم

دانلود کتاب تاریخ انقلاب مشروطیت ایران اثر مهدی ملک زاده
دانلود کتاب موج سوم اثر الوین تافلر