دانلود کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د یالوم + کتاب صوتی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. کتاب صوتی
  3. دانلود کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د یالوم + کتاب صوتی
داستان و رمانکتاب صوتی

دانلود کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د یالوم + کتاب صوتی

عنوانوقتی نیچه گریست
نویسندهاروین د یالوم
مترجم/مصححسپیده حبیب
انتشاراتکاروان
سال چاپ1388
نوبت چاپهفتم
زبانفارسی
تعداد صفحه464

کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین.د یالوم، داستان خیالی از روابط بین فریدریش نیچه فیلسوف و یوزف بروئر یکی از بنیان گذاران علم روانشناسی است. نیچه و بروئر در دوره یکدیگر زندگی و کار می کردند، اگر چه هیچ شواهدی از ملاقات آن ها وجود ندارد، ولی اروین یالوم از این دو شخصیت برجسته کتابی منحصر به فرد نوشته است.

در کتاب، نیچه و بروئر نه تنها یکدیگر را ملاقات می کنند، بلکه جلسات شدید ذهنی نیز بین آن ها شکل می گیرد. این جلسات را بروئر ترتیب می دهد تا از این طریق با استفاده روش «گفتگو درمانی» که به تازگی کشف کرده است به درمان سردردهای شدید میگرنی نیچه بپردازد.

در ابتدا بروئر نیچه جوان را نمی شناخت، ولی او توسط زنی به نام «لوسالومه» که عشق فاجعه آمیزی با نیچه داشت، با فیلسوف آلمانی آشنا می شود. سالومه برای ترس از خودکشی نیچه به بروئر التماس می کند تا او را درمان کند. بروئر موافقت می کند، زیرا او به خوبی درباره ترس عشق و تنش های بعد از آن آگاهی دارد.

بروئر مدام تلاش می کند تا نیچه را به جلسات معاینه پزشکی خود بکشاند، ولی نیچه هرگونه تلاش او را برای ایجاد مکالمات شخصی نمی پذیرد. بروئر درک می کند که او با شخصی بسیار باهوش و خوددار طرف است و به راحتی نمی تواند وارد روح و روانش شود. در نهایت هر دو به توافق می رسند که بروئر تنها علائم فیزیکی نیچه را بررسی کند.

داستان کتاب بسیار روان و مجذوب کننده است و خواننده را در هزارتوی اندیشه نیچه می برد و درصدد آن است که شناختی هر چند مختصر از زندگی او به دست آورد. نویسنده کتاب اروین یالوم که خود نیز روانشناس است، در نگارش کتاب از بسیاری اطلاعات واقعی، از جمله نامه ها و خاطرات نیچه در داستان پردازی استفاده کرده است. او کتاب را در سال 1992 منتشر و آن را به یکی بهترین کتاب های روانشناسی تبدیل کرد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

در سیزدهم ژوئن سال ۱۹۳۱ در واشنگتن دی سی به دنیا آمدم پدر و مادرم چندی پس از جنگ جهانی اول از روستای کوچکی به نام سلتس در روسیه نزدیک مرز لهستان به امریکا مهاجرت کرده بودند خانه ما در طبقه بالای مغازه خواربار فروشی والدینم در خیابان سیستون واقع شده بود در آن زمان شهر واشنگتن از مناطق جداگانه ای تشکیل می شد و من در قلب منطقه فقیر و سیاه پوست نشین آن زندگی می کردم

اروین د. یالوم روان پزشک اگزیستانسیال و نویسنده ی موفق آمریکایی است که در ۱۳ ژوئن سال ۱۹۳۱ در یک خانواده ی یهودی در واشنگتن متولد شد. یالوم مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد و سپس تحصیلات خود در رشته ی پزشکی را در سال ۱۹۵۶ در دانشگاه بوستون به پایان رساند و پس از آن در سال ‍۱۹۶۰ در رشته ی روان پزشکی از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد. سه سال بعد و پس از گذراندن دوره ی سربازی، اروین یالوم در دانشگاه استنفورد به تدریس مشغول شد.

یالوم در طول زندگی حرفه ای خود در حوزه ی گروه درمانی پیشگام بوده و رویکردهای نوآورانه ای را برای کمک به افراد برای برقراری ارتباط و یافتن معنا در زندگی خود ایجاد کرده است. او همچنین درمورد روان درمانی اگزیستانسیال، که بر کمک به افراد برای رویارویی با اضطراب های وجودی زندگی، مانند مرگ و تنهایی تمرکز دارد، مطالب زیادی نوشته است. این مطالب در قالب کتاب های داستانی و غیرداستانی متعددی منتشر شده اند.

4.3/5 - (22 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان وقتی نیچه گریست

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود وقتی نیچه گریست
حجم 8.31 مگابایت
فرمت PDF
دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریست
حجم 34.05 مگابایت
فرمت MP3
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از اروین د یالوم

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره وقتی نیچه گریست

لطفا پس از مطالعه وقتی نیچه گریست نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عطاری
عطاری

من هنوز نخوندمش ولی شنیدم کتابهای یالوم عالیه. و به پیشنهاد استادم قراره بخونمش. متشکرم که امکان دانلود رایگان رو فراهم کردید

کتاب های مشابه با وقتی نیچه گریست

دانلود کتاب پنج هفته در بالن اثر ژول ورن
دانلود کتاب دزیره اثر آن ماری سلینکو ترجمه سید مهدی علوی