دانلود کتاب کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی
تاریخخاطراتکتاب های ممنوعه

دانلود کتاب کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی

عنوانکهن دیارا خاطرات فرح پهلوی
نویسندهفرح پهلوی
نوبت چاپاول 1383
زبانفارسی
تعداد صفحه450

کتاب کهن دیارا نوشته فرح پهلوی ( فرح دیبا) آخرین همسر محمدرضا شاه پهلوی است. فرح پهلوی بعد از سال ها سکوت، خاطرات خود را در سال ۱۳۸۳ به زبان فرانسته منتشر کرد. البته ترجمه فارسی این کتاب نیز بدون مشخص شدن نام مترجم، مقدمه از روند انتشار به فارسی، اندکی بعد از خود کتاب منتشر شد.

کتاب کهن دیارا، یکی از بهترین کتاب های تاریخی است که به دلیل اینکه فرح پهلوی، این کتاب را از خاطرات خود نوشته است به آن کتاب خاطرات فرح دیبا نیز می نامند. این کتاب یکی از معدود کتاب های تاریخی است که در بین تمامی افراد مورد قبول است و افراد زیادی به آن علاقه دارند و آن را مطالعه می کنند.

معرفی کتاب کهن دیارا یا کتاب خاطرات فرح دیبا

همانطور که بیان شد کتاب کهن دیارا، یکی از بهترین کتاب های تاریخی است که توسط فرح دیبا، آخرین همسر محمد رضا پهلوی است که اولین بار در سال ۱۳۸۳ خورشیدی در فرانسه به چاپ رسید. در شناسنامه این کتاب، محل انتشاری وجود ندارد و نام نویسنده نیز Farah Diba Pahlavi نوشته شده است. مسئولیت چاپ این کتاب نیز با شخصی به نام فرزاد است که این کتاب را در فرانسه چاپ و منتشر کرد.

خلاصه کتاب کهن دیارا

کتاب کهن دیارا، از پنج بخش تشکیل شده است که هر قسمت به دوره ای از زندگی آخرین ملکه دربار پهلوی اختصاص دارد.این بخش ها عبارت اند از:

دوران کودکی تا ازدواج

دوران آغاز فعالیت پس از ورود به دربار

دوران بیماری محمدرضا شاه و فرار از کشور

دوران آوارگی تا مرگ شاه

دوران پس از شاه

کتاب کهن دیارا، گویای خاطرات و زندگینامه ملکه ایران، در دوره پهلوی است. فرح با نام اصلی فرح دیبا طباطبایی، معمار، نقاش، نویسنده، مترجم و همسر محمدرضا شاه پهلوی است. او شهبانوی ایران از ۲۹ آذر ۱۳۳۸ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بود. وی تا پیش از انقلاب ایران، با عنوان سلطنتی «عُلیاحضرت شهبانو»، خطاب می شد. کهن دیارا، از لحظات اندوه بار فرح در هنگام ترک وطن، در انقلاب ۵۷ یاد می کند. از سختی ها و فراز و نشیب های دوران مجردی تا فعالیت های او در دوران پس از مرگ محمدرضا شاه پهلوی.

هربار که صبح ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ را به یاد می آورم، اندوهی عمیق و بی پایان قلبم را می فشارد. آن روز تهران در سکوتی دلهره آور فرو رفته بود. گویی پایتخت ما که از چند ماه پیش در خون و آتش به سر می برد، ناگهان نفس در سینه حبس کرده بود. ما در آن روز به سفر می رفتیم، مملکت را ترک می گفتیم با این گمان که دور شدن موقت پادشاه به آرام کردن شورش کمک خواهد کرد.

ما به سفر می رفتیم تصمیم به این سفر از ده روز پیش گرفته شده بود. ما به طور رسمی برای چند هفته استراحت به خارج از کشور پرواز می کردیم.

4.2/5 - (90 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از فرح پهلوی

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی

لطفا پس از مطالعه کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان

با سلام و هزاران نه، بلکه میلیونها درود به شماییکه این سایت رو مدیریت می کنید. تازه این سایت شما رو پیدا کردم برای دانلود یه سری کتاب تاریخی برای رساله دکتریم کل سایت ها رو گشتم باورم نمیشه به این راحتی از سایت پرشین پی دی اف دانلودشون کردم اونم بدون هزینه و به آسانی. بسیار ممنون و امیدوارم همیشه پیروز و موفق باشید.

ایران
ایران

عالی بود ،با خوندنش اشک از چشمانم سرازیر شد ،حیف و صد حیف ،تاوان حماقت ۵۷ رو ما دهه شصتی ها دادیم ،،ممنون از شما

ایراندخت
ایراندخت
پاسخ به  ایران

و ما دهه ۷۰ و ۸۰ ها و نسل جدید

ابراهیم
ابراهیم

سلام خیلی ممنونم از این لطف بی بدیل شما نسبت به وطنمان ایران ومادروطن شهبانو فرح پهلوی صفحه اول کتاب رو خوندم گریه ام گرفت امید وارم توان و قدرت خوندنشو داشته باشم

پارسا
پارسا

اگرچه این کتاب متعصبانه و عاشقانه نسبت به دوران پهلوی نوشته شده اما اعترافات بزرگی مثل وضعیت رقت بار زندگی مردم ایران و یا وضعیت جاده های شهرهای اصلی ایران 15 سال بعد از رضا شاه اعتراف نویسنده بر اوضاع ایرانه که قابل مقایسه با ایران امروز نیست

ایراندخت
ایراندخت
پاسخ به  پارسا

😏😏😏😏😏😏

ایراندخت
ایراندخت
پاسخ به  پارسا

ایران امروز که از جهان عقب افتاده با تفکرات ۱۴۰۰ ساله آخوندا و ملاها جهان کجا و ما کجاییم چند طومار میشه نوشت از میزان بدبختی و فقر مردم و ظلم و زور ضحاک زمانه …..

کتاب های مشابه با کهن دیارا خاطرات فرح پهلوی

دانلود کتاب دو قرن سکوت اثر دکتر عبدالحسین زرین کوب
دانلود کتاب کهنه سرباز خاطرات سرهنگ غلامرضا مصور رحمانی