دانلود کتاب تولد اسرائیل اثر صادق زیباکلام 1

دانلود کتاب تولد اسرائیل اثر صادق زیباکلام

عنوانتولد اسرائیل
نویسندهصادق زیباکلام
زبانفارسی

کتاب تولد اسرائیل اثر صادق زیباکلام در ۸ فصل به تبیین تاریخ پر فراز و نشیب قوم یهود از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا سال ۱۳۵ میلادی می پردازد. از زمانی که حضرت ابراهیم(ع) از شهر «اور» به بیت المقدس هجرت کردند و آیین یهود را پایه گذاری کردند تا پادشاهی قدرتمند حضرت داوود(ع) و نهایتا زمانی که بیت المقدس به دست رومیان به خاک و خون کشیده شد و یهودیان ساکن آن کشته، به بردگی کشیده یا فراری شدند.

مانند دیگر آثار صادق زیباکلام، این کتاب نیز سعی در دادن تصویری عینی و واقعی از تاریخ و به دور از تصورات غلط و «تئوری های توطئه» دارد.

همان طور که در پیشگفتار کتاب نیز ذکر شده، جلد اول کتاب تاریخ قوم یهود از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال ۱۳۵ میلادی را شرح می دهد و اتفاقات پس از آن، تا سال ۱۹۴۸ میلادی که کشور اسرائیل تاسیس می شود، در جلد دوم کتاب بررسی خواهد شد.

کتاب تولد اسرائیل اثر دکتر صادق زیباکلام موفق به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد نشده است و مولف در سال ۹۴ و با این متن اقدام به انتشار رایگان این کتاب به صورت pdf کرد:

آخرین بار که پیرامون مجوز کتاب «تولد اسرائیل» به خاک پای بندگان حضرت علی آقا جنتی وزیر مفخم قدرقدرت دولت ابد مدت و قوی شوکت یازدهم عریضه معروض داشتم در آستانه حلول سال تحصیلی جاری در اواخر برج شهریور بود که باز حسب معمول چهار سال ماضی پاسخی از جانب امناء آن وزارتخانه جلیله دریافت نشد. با معاضدت جناب علیرضا بهشتی شیرازی مدیر انتشارات جم جاه «روزنه» عقولمان را بر روی هم ریختیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر بنا بود ممیزی ارشاد دراین باره به جوابی می رسید که با «تولد اسرائیل» چه می توان یا می بایستی نمود، علی القاعده بعد از چهار سال به یک راه حلی رسیدند بودند. از میان گزینه های موجود: چاپ کتاب در خارج از کشور یا توزیع آن به صورت قاچاق(با توجه به اینکه تبحر، تجربه و آگاهی هر جفتمان در کار قاچاق خیلی هم کم نیست!)، به این نتیجه رسیدیم که آن را به صورت «پاورقی» در فضای مجازی چاپ کنیم و در پایان هم کل پی دی اف آن را تقدیمتان داریم.

پنجم آذرماه یک هزار و سیصد و نودوچهار

در پیشگفتار کتاب تولد اسرائیل می خوانیم:

بگذارید از اینجا شروع کنم که نوشتن این کتاب سرنوشت طولانی و پیچیده ای داشت. من هم مثل بسیاری از ایرانیان مسلمان به شدت به مناقشه اعراب و اسرائیل علاقمند بودم و همانند بسیاری از آنان طرفدار فلسطینی ها بودم. همانند سایر ایرانی های هم نسل ام من هم تصور می کردم که اسرائیلی ها مردمانی متجاوز، زورگو، ظالم، غاصب و بی رحم هستند که به کمک استعمار انگلستان، شبکه مرموز و مخوف صهیونیستی و بالاخره حمایت امپریالیزم آمریکا (یا به تعبیر امروزه استکبار جهانی) سرزمین فلسطین را تصاحب کرده اند.

در جریان اشغال آن سرزمین، فلسطینی های مسلمان و مظلوم را در به در و آواره کرده اند. در سال هایی که در دوران جوانی در انگلستان تحصیل می کردم، در اطاقم عکس هایی از جمال عبد الناصر رهبر مصر، یاسر عرفات و لیلا خالد حکایت از گرایش سیاسی ام می کرد. تصویر دیگری صورت به غایت معصوم و مظلوم یک دختر بچه فلسطینی را در یکی از اردوگاه های فلسطینی به نمایش گذارده بود. شماری از بهترین و نزدیکترین دوستان دوران دانشجویی ام دانشجویان عرب بالاخص فلسطینی ها بودند. زمانی که برای نخستین بار به انگلستان وارد شده درست مصادف با جنگ شش روزه ۱۹۶۷ (۱۳۴۶) میان اعراب و اسرائیل شده بود.

آنقدر به موضوع و تحولات آن جنگ علاقمند بودم که با مختصر انگلیسی که در دوران دبیرستان یاد گرفته بودم صبح ها یک روزنامه گاردین می خریدم و به کمک یک دیکشنری انگلیسی به فارسی «حییم» که با خودم از ایران آورده بودم تا پاسی از شب می نشستم و سعی می کردم گزارشات و اخبار مربوط به جنگ میان اعراب و اسرائیل را بفهمم. شدت علاقه و کنجکاوی ام به حدی بود که بسیاری از جملات و پاراگراف ها را که نمی فهمیدم نا امید نشده و از انگلیسی ها و هر کس دیگری که از من بیشتر انگلیسی می دانست می پرسیدم. در دوران دانشجویی همیشه با اعراب و بالاخص فلسطینی ها دوست و نزدیک می شدم و على الدوام در مورد تحولات خاورمیانه و مسائل فلسطینی ها با آنها گفتگو می کردم.

کمتر روزی اتفاق می افتاد که در مورد تحولات جهان عرب بالاخص مناقشه اعراب و اسرائیل اتفاقی بیفتاد و من آن را در روزنامه های انگلستان مطالعه نکنم. به همان میزان که با اعراب و فلسطینی ها سری صوا داشتم، هرزگاهی که با یک اسرائیلی یا یهودی مواجه می شده گارد می گرفتم و با بحث و جدل سعی می کردم به آنها نشان بدهم که آنها غاصب، زورگو و عامل آوارگی و بی خانمانی دو میلیون فلسطینی هستند. روزی که خبر درگذشت جمال عیال الناصر را شنیدم یکی از بدترین روزهای زندگیم تا آن موقع بود.

در همان سال ها به فکر ترجمه تراژدی فلسطینی ها افتادم. در آن زمان ها یکی از معتبر ترین و سرشناس ترین نویسندگان غربی برای نسل ما «ماکسیم رودینسون» یکی از مورخین و صاحب نظران معروف فرانسوی بود. کتاب أعراب و اسرائیل » او را که شهرت زیادی داشت شروع به ترجمه به فارسی نمودم. بخش هایی از آن را به فارسی ترجمه کردم که در حد یک دفترچه ۲۰۰ برگ می شد.

بدون آنکه متوجه شوم، مطالعه آن کتاب برای نخستین بار مرا متوجه ساخت که اسباب و علل به وجود آمدن اسرائیل خیلی پیچیده تر از تصویر و تصورات ساده ای بود که از دوران نوجوانی در ذهن من شکل گرفته بودند. بالاخص متوجه شدم که تحولات اروپای قرن نوزدهم نقش زیادی در به وجود آمدن اسرائیل پیدا می کند. از استثنا ماکسیم رو دینسون که بگذریم، دان من در مورد مناقشه اعراب و اسرائیل عمدتا خلاصه می شد در مطالب و معلومات روز، پیرامون تحولات خاورمیانه. و همانطور که اشاره داشتم کمتر روزی ممکن بود به انتها برساند که در مناقشه اعراب و اسرائیل و یا در ارتباط با فلسطینی ها تحولی مهم اتفاق افتاده باشد و من از آن علم و آگاهی پیدا نمی کردم.

واقعیت آن است که حجم معلومات و دانش ما ایرانی ها نسبت به یهود و یهودیت به شدت اندک است. در عوض معلومات و رویکرد تاریخی، دانش ما از اسباب و علل به وجود آمدن کشور یهود خلاصه می شود در مشتی تئوری ها توطئه و فرضیه های دایی جان ناپلئونی. اگر عمری باقی بود و حضرت حق اراده کردند، تلاش خواهم کرد تا آن مقدمه ۱۷۰ صفحه ای را که در حقیقت تاریخ چهار هزار ساله یهودیت می باشد و ما تا ۱۳۵ میلادی آن را گفته ایم، به صورت جلد دوم این کتاب منتشر نمایم. یعنی جلد دوم به حول و قوه الهی خواهد شد از ۱۳۵ میلادی تا (۱۳۲۷) ۱۹۴۸ که کشور اسرائیل به وجود می آید. می ماند تشکر از سرکار خانم استلا اورشان؛ واقعا زحمتی را که در تایپ این کتاب ظرف ۷ سال گذشته کشیدند را با هیچ کلمات و عباراتی نمی توان توصیف نمود. از لینک زیر می توانید اقدام به دانلود کتاب تولد اسرائیل صادق زیباکلام نمایید.

2.9/5 - (55 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان تولد اسرائیل

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود تولد اسرائیل
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از صادق زیباکلام

نقد و بررسی شما درباره تولد اسرائیل

لطفا پس از مطالعه تولد اسرائیل نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
نرگس

امیدوارم به زودی زود شاهد مرگ این متولد منحوس (اسراییل صهیونیستی کودک کش)و پلید و کثیف هم باشیم. انشاالله

نرگس
نرگس

اینطور که صادق خان زیبا کلام از اسراییل و صهیونیست در دورانها دفاع میکنه از کشور خودش (ایران) هم دفاع نکرده. یا حتی از مسلمانان. ندیدم تا حالا صهیونیستها رو بخاطر کشتارهای فلسطینیها محکوم کنه. چقدر بدبخته این بشر.

محمود
محمود

سرائیل یک پروژه است نه یک کشور ✓اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی بررسی کنیم، پروژه سازش و عادی‌‌سازی در برابر رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس از چه زمانی در بین کشورهای منطقه آغاز شد؟
* بسم الله الرّحمن الرّحیم. رژیم صهیونیستی موجودیتش مرهون روابطی بود که از ابتدا با بخشی از کشورهای عربی از قبیل عربستان سعودی داشت. از ابتدا بدون همکاری بعضی از دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی و انگلیس که ایجادکننده این رژیم بود امکان استقرار رژیم صهیونیستی وجود نداشت.

زمانی که انگلیسی‌ها به سلطان عبدالحمید آخرین پادشاه عثمانی فشار آوردند که درباره استقرار یهودی‌ها در فلسطین همکاری کند. سلطان گفت که اگر دو دست من قطع شود، بهتر از این است که فلسطین را بخواهیم از دست بدهیم. لذا انگلیسی‌ها رفتند سراغ شخصیت‌های دیگر که زیرمجموعه امپراتوری عثمانی قرار داشتند که از جمله آن‌ها ملک عبدالعزیز بود که آن موقع بر منطقه نَجد حکومت می‌کردجایی که حدود یک‌ششم شبه‌جزیره عربستان بود. در گفت‌وگوی بین عبدالعزیز و سران انگلیسی این توافق حاصل شد و ملک عبدالعزیز طی یک دستخطی صراحتاً اعلام کرد که با استقرار یهودی‌ها و تشکیل دولت یهودی در فلسطین موافق است و به این کار کمک می‌کند. بعد هم که اسرائیلی‌ها به‌صورت محرمانه روابطی را با گروه‌های مختلف عربی و شخصیت‌های مختلف عربی داشتند. بعدها هر گاه که شعله خشم مسلمان‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها بالا می‌گرفت، در بین خود شخصیت‌ها و کشورهای عربی کسانی بودند که می‌آمدند و فلسطینی‌ها را آرام می‌کردند و مانع شعله‌ور شدن خشم فلسطینی‌ها می‌شدند. یکی از مهم‌ترین این افراد ملک فیصل پادشاه عربستان سعودی بود. ملک خالد برادر ملک فیصل در خاطراتش می‌گوید من از طرف برادرم می‌آمدم و به فلسطینی‌ها اطمینان می‌دادم که انگلیس اجازه نخواهد داد که صهیونیست‌ها مسلّط شوند و انگلیس به‌طور قطعی از حقوق شما فلسطینی‌ها حمایت می‌کند و برادرم ملک فیصل این را تضمین می‌کند.

حیدر
حیدر

سلام به همه
جناب آقای دکتر زیباکلام
استاد محترم
تاریخی شیوا تر از متن کتاب قرآن وجود ندارد که بارها قرآن از توطئه یهود در قبال قبایل عرب و عجم بحث کرده که حتی خود موسی علیه السلام شکایت های فراوانی داشتند و امثال آن
و در قرآن بیان شده که یهودیان حق ایجاد حکومت ندارند و در زمین باید پراکنده باشند چرا که اگر داری حکومت واحد باشند چیزی جز فساد دربر نخواهد داشت
افهم یا صادق
افهم یا صادق
افهم یا صادق

کتاب های مشابه با تولد اسرائیل

دانلود کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد اثر صادق زیباکلام
دانلود کتاب ما چگونه ما شدیم اثر صادق زیباکلام