دانلود کتاب دایره المعارف تاریخ عمومی جهان اثر روژه کاراتینی 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. تاریخ
  3. دانلود کتاب دایره المعارف تاریخ عمومی جهان اثر روژه کاراتینی
تاریخ

دانلود کتاب دایره المعارف تاریخ عمومی جهان اثر روژه کاراتینی

عنواندایره المعارف تاریخ عمومی جهان
نویسندهروژه کاراتینی
مترجم/مصححمحمود بهفروزی
انتشاراتنشر قطره
نوبت چاپاول 1385
زبانفارسی
تعداد صفحه542

کتاب دایره المعارف تاریخ عمومی جهان در اصل دوره ای ۳ جلدی از مجموعه ۲۳ جلدی دایره المعارف بورداس به زبان فرانسوی میباشد که توسط انتشارات بورداس به چاپ رسیده است و حاصل کار روژه کاراتینی (۱۹۲۴ – ۲۰۰۹) نویسنده و پژوهشگر فرانسوی میباشد. دایره المعارف ۲۳ جلدی بورداس شامل موضوعات مختلفی از جمله هنر، تاریخ، فلسفه، ادیان، نجوم ، پزشکی ، جانور شناسی و غیره میباشد که سه جلد آن به تاریخ پرداخته است ( جلد های ۴، ۵ الف، ۵ ب) که این سه جلد توسط نشر قطره و آقای محمود بهفروزی در قالب یک جلد از فرانسوی به فارسی ترجمه شده است. چاپ مجموعه دایره المعارف بورداس از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ به طول انجامید . البته در سالهای بعد بعضی از جلدهای این مجموعه تجدید چاپ شده و مطالبی به آنها افزوده شده است.

دایره المعارف تاریخ عمومی جهان حوادث مهم تاریخ جهان را از عهد باستان تا سال ۱۹۷۸ پوشش داده است. این کتاب در سه بخش است و صورت راهکار دهدهی یا اعشاری تقسیم بندی و فهرست نگاری شده است. در این راهکار به هر یک از علوم یک عدد سه رقمی اختصاص می یابد که عددی بین المللی است که عدد ۹۰۰ برای تاریخ و جغرافیا است. بخش اول کتاب به تاریخ جهان باستان پرداخته است. بخش دوم به تاریخ اروپا و بخش سوم به تاریخ جهان به استثنای تاریخ اروپا میپردازد . این کتاب حاوی تصاویر زیادی است که عمدتآ رنگی میباشند.

در چند سال اخیر آثار مختلفی در زمینه تاریخ عمومی جهان منتشر شده که هر یک از آنها کاستی و فزودهای خاص خود را دارند. اما کتاب تاریخ عمومی جهان که در واقع ترجمه دایره المعارف تاریخ جهان منتشره در فرانسه است، در مقایسه با آثاری که تاکنون چاپ شده اند، برجستگی هایی دارد که آن را از این دسته از آثار متمایز می کند.

کتاب دایره المعارف تاریخ عمومی جهان نوعی تاریخ روایی است که از ابتدای تاریخ تا سال ۱۹۷۸ را شامل می شود. توجیه گردآوردندگان برای نپرداختن به تاریخ ۲۵ ساله اخیر نیز پذیرفتنی است. مترجم در این باره می نویسد: «نگارش تاریخ این سی سال اخیر در حال حاضر، جنبه نوعی تاریخ سیاسی را به خود می گیرد و در محدوده یک تاریخ روایی نمی گنجد. مضافآ که بسیاری از عوامل سازنده تاریخ سی سال اخیر (منظور تا سال ۱۳۸۳)، هنوز در پرده ابهام است».

کتاب از عمده ویژگی های اثری مرجع برخوردار است و حاصل تلاش پی گیر و بی وقفه عوامل انتشارات قطره در مطابقت تمامی وجوه کتاب با نسخه اصلی (چه در عکس و چه در جدول و چه در موارد دیگر) کار را بسیار دقیق و با ظرافت و البته چشم نواز ساخته است.

4.5/5 - (35 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان دایره المعارف تاریخ عمومی جهان

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود دایره المعارف تاریخ عمومی جهان
حجم 179.1 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • اگر شما در دانلود این کتاب مشکل دارید، قبل از گزارش با کلیک روی آموزش دانلود، روش دانلود از پرشین‌پی‌دی‌اف را مطالعه بفرمایید.
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از روژه کاراتینی

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نقد و بررسی شما درباره دایره المعارف تاریخ عمومی جهان

لطفا پس از مطالعه دایره المعارف تاریخ عمومی جهان نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هیرو
هیرو

بسیار عالی
کتاب بسیار ارزشمندی است
برایتان آرزوی بهترین ها را دارم

کتاب های مشابه با دایره المعارف تاریخ عمومی جهان

دانلود کتاب تاریخ فلسفه فردریک کاپلستون دوره ۹ جلدی
دانلود کتاب دین، دولت و تجدد در ترکیه اثر نادر انتخابی