دانلود کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد اثر صادق زیباکلام 1
  1. پرشین پی‌دی‌اف
  2. فلسفه،سیاست و جامعه
  3. دانلود کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد اثر صادق زیباکلام
فلسفه،سیاست و جامعه

دانلود کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد اثر صادق زیباکلام

عنوانهاشمی رفسنجانی و دوم خرداد
نویسندهصادق زیباکلام
انتشاراتروزنه
نوبت چاپاول 1380
زبانفارسی
تعداد صفحه164

کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد نوشته دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است. این کتاب مجموعه مقالاتی است که در جریان انتخابات مجلس ششم و کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۸ نوشته شده و در روزنامه عصر آزادگان به چاپ رسیده است. عمده این مقالات در فضای سیاسی پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ به نگارش درآمده اند.

ارتباط میان هاشمی رفسنجانی و جریان موسوم به اصلاحات که بعد از دوم خرداد ۱۳۷۶ و با ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی به روی کار آمد، همواره پرسشی برای سیاسیون بوده است. انتخابات مجلس ششم ۱۳۷۸، از جمله برهه های مهمی بود که این جریان موضع گیری های متفاوتی نسبت به شخص هاشمی رفسنجانی نشان داد و بسیاری از مخالفت ها با او در این دوره علنی شد.

صادق زیباکلام با جمع آوری این مقالات، علاوه بر اینکه برهه ای از تاریخ معاصر را مطرح کند، قصد دارد تا از درستی و یا نادرستی نحوه مواجهه «دوم خردادی ها» با هاشمی رفسنجانی پرسش کند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «تقابل و حمله جناح چپ دوم خرداد و یا به عبارت دیگر جناح چپ اصلاح طلبان، علیه هاشمی رفسنجانی، متأسفانه به هیچ وجه یک حرکت سالم و سلامت که به نفع جریان دوم خرداد و اصلاح طلب باشد، نیست. بیش از دو سال و نیم از خرداد ۷۶ گذشته است. در این مدت ما ندیدیم که جناح چپ دوم خرداد اینچنین حدت و اصرار برای به نقد کشیدن هاشمی رفسنجانی نشان دهد. اینکه این اصرار درست از زمانی که ایشان در انتخابات ثبت نام کرد، شروع شد، نشان می دهد که هدف، نقد هشت سال نیست بلکه هدف بیشتر حمله و در حقیقت انتقاد شدید و در نهایت، تلاش در جهت بی اعتبار نمودن هاشمی است به نحوی که نتواند رأی بیاورد و وارد مجلس شود.»

کتاب هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد اثر صادق زیباکلام برحسب ظاهرش مجموعه چند مقاله درخصوص آقای هاشمی رفسنجانی بیش نیست. مقالاتی که له و علیه ایشان در جریان انتخابات ششمین دور مجلس شورای اسلامی در زمستان سال ۱۳۷۸ عمدتا در روزنامه عصر آزادگان انتشار یافت. اما واقعیت آن است که این مقالات بیش از آنچه که چند یادداشت له و علیه آقای هاشمی باشد به تعبیری بخشی از تاریخ معاصر ایران است. این مقالات در اوج فضای باز سیاسی بعد از دوم خرداد نوشته شدند. امروز شاید برخی از خوانندگانی که این مقالات را در آن زمان ندیدند، از مطالعه آنها دچار تحیر شوند. از این بابت که چه فضای سیاسی بازی در ایران در آن مقطع وجود داشته و چه ها که نگفتند و ننوشتند.

3.6/5 - (5 امتیاز)
لطفا با حمایت مالی از ما به پایداری پرشین پی‌دی‌اف کمک کنید.

دانلود رایگان هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد

این کتاب کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است

دانلود هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد
حجم 0 مگابایت
فرمت PDF
اگر فایل مشکل دانلود دارد گزارش ارسال کنید
گزارش مشکل دانلود از سایت
  • مشکل خود برای دانلود فایل را شرح دهید.
اگر فایل را خلاف قوانین کپی رایت می‌دانید درخواست حذف ارسال کنید

کتاب های دیگر از صادق زیباکلام

نقد و بررسی شما درباره هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد

لطفا پس از مطالعه هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت پرشین پی‌دی‌اف بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کتاب های مشابه با هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد

دانلود کتاب خشونت اثر هانا آرنت
دانلود کتاب تولد اسرائیل اثر صادق زیباکلام